dissabte, 10 d’octubre del 2015

COMPTE AMB EL COLOR



Els colors modifiquen les nostres percepcions i influeixen sobre nosaltres per decidir; Comprarieu, per exemple, una ampolla d'aigua amb l'envas de color marró?. Els especialistes en màrqueting utilitzem efectes per orientar les nostres elecfcions i compres.
El color penetra en el psique del consumidor i es pot convertir en un estímul directe de compra. Trobem, en aquest aspecte, infinitat de exemples de experiments que han realitzat nombrosos professors i científics.

Es va realitzar una prova amb unes cremes de bellesa: Van introduir la mateixa composició, la crema identica en dos recipìents, un de rosa i un de blau. El 80% de les dones van optar per la crema de color rosa i afirmaven que donava un millor resultat.
La importancia que té el color en la publicitat es inquestionable, ja que provoquen en nosaltres un significat, emoció i, sense dubte, comuniquen un valor de signe.

Roberto Álvarez del Blanco, professor de màrqueting de l'Institud d'Empresa afirma que el color es la primera cosa que veiem i el que mes recordem. A la part posterior del cervell es on es desenvolupa, i després va cap a una zona on es procesa la informació. La gamma cromàtica provoca en nosaltres, estimuls, ilusió, etc...

Hem pogut veure nombrosos exemples que expliquen i demostren aquest fet: Despres de pintar una cel·la de presos militars i reformatoris de color pastel, la ira i la ansietat es va reduir; Els nens, a les escoles tenen un millor rendiment en una aula pìntada amb color blau, que transmet tranquilitat; El color negre provoca un estimul pesant, fins i tot semble mes pesant una caixa de color negre que una d¡un altre color verdf o blau; el color vermell augmenta l'adrenalina, a diferencia del blau, que transmet tranquilitat al cervell.

Un dels experiments efectuats a Frares, el Blackfrairs Bridge, a Londres m'ha sobtat especialment. Era el principal lloc on la població anava per suicidarse, i al pintar-ho de color verd, les morts es van reduir el 34 %.

Tots aquets resultats psicològics tenen transcendència en el màrqueting, ja que qui aconsegueix associar el logo d'una empresa amb un color determinat, aconsegueix el poder, com per exemple, Coca Cola, o el color taronja en els bancs.

De vegades, optar per un color en contra dels cànons pot funcionar, pero s'ha d'anar amb compte. Apple, per exemple, va optar per iniciar a vendre ordinador amb la poma mossegada de diferents colors, per transmetre un significat lúdic. Finalment, ha cambiat pel color blanc, que es un color més neutre i elegant.

El color es una eina molt potent a nivell sensorial. Pot influir a nivell espacial, i també en el gust. Per exemple, en el menjar, no trobarem uns spaggetis de color blau. Hi ha pocs aliments d'aquest color. Un clar exemple es el cas dels M&M blaus, que son els menys venguts i els més escassos. En canvi, la pasta de dents, el que ve a ser l'oposat a l'alimentació, si que se sol representar amb un color blau.

S'ha de tenir en compte que la sensació que experimenta cadascú en veure un color, tñe a veure amb l'experiencia, edat, estil de vida, etc... que tingui el receptor.


En tot cas, l'estrategia publicitaria s'ha de dur a terme amb prudència, ja que el color que esculli una empresa tindra visió de futur. També s'ha de tenir en compte la zona geográfica, ja que no es el mateix el que representen a l'Asia els colors brillants, or, etc... com el que suposa aquí.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada