diumenge, 1 de maig del 2016

SPOT FORMENTERA




Aquest anunci forma part d'un Spot que es va fer l'estiu de 2009, una campanya de Estrella Damm que tambe fa públicitat per a l'illa de Formentera. El curt mostra una successió enorme de plans grabats en aquesta illa (Formentera) en el qual ens mostra la història d'un jove que hi arriba de vacances i coneix a dues noes, amb les quals acaba pasant un estiu genial. Per tant predominen plans curts i primers plans per a seqüències més intimistes o de més emocio entre els personatges principals, amb contraposició als plans generals que es fan de la illa o de la plaça, de la platja, festes, etc...

El video conforma una successió de seqüencies amb imatges increibles de la illa, volent-la presentar també com un lloc turistic paradisíac. Apareixen doncs, la majoria espais exteriors com la platja, roques, o la part exterior d'una casa.

L'objectiu de la campanya d'Estrella Damm es connotar el següent: La cervesa fa que els teus estius siguin millors, que passis un fantàstic estiu com el que se'ns mostra; i per això és que durant tot el curt els tres personatges principals apareixen rient i divertint-se a l'illa, acompanyats en moltes ocasions de la cervesa Estrella Damm. Podriem dir, doncs, que a part de que al final hi ha un primer pla d'aquesta amb el logotip i un eslògan, durant tot el curt hi apareix subliminalment i succesivament.

En el spot destaquen els colors càlids, que facin referència i representin l'estiu, una il·luminació natural i plans barrocs de gent divertint-se en qualsevol tipus d'espai que s'enfoqui. Hi ha també molta utilització amb els contrastos d'ombra, per donar aquestes imatges estiuenques, amb un sol espatarrant tot el día i amb imatges nocturnes de la platja.

Pel que fa el text que llegim o escoltem, només apareix un text de : FORMENTERA a l'inici del curt i al final hi apareix el logotip de Estrella Damm en la cervesa, en primer plà. El eslogan diu: Lo bueno nunca acaba cuando hay algo que te lo recuerda.

Pel que fa els sons, el curt permaneix curt (es a dir, no se sent cap mena de diàleg encara que hi ha apareix visualment), ja que dona pas a una cançó en versió original de billie the vision & the dancers – summercat. No apareixen cap altre tipus de sons. Aquesta cançó transmet un ritme d'alegria, que fa que l'aspectador tingui ganes de que arribi l'estiu o de passar unes vacances com les que apareixen.

Els personatges que hi apareixen segueixen un prototip molt marcat de bellesa, tant les dues noies com el noi i són joves, per tant transmet aquesta connotació de juventud, de vitalitat, de ganes de viure i de divertir-se. Els colors i l'ambientació, així com el fet de grabar en espais exterior d'una illa com aquesta ajuda a aconseguir l'objectiu de l'anunci, que els aspectadors els atraigui aquesta illa i que ho relacionin directament amb el fet de consumir aquest producte.

Hi ha un truc molt important en aquest curt que correspon amb l'eslogan. El spot s'inicia amb un noi que dona un glop a una cervesa, i en aquell moment comencen les seves vacances a Formentera. Es tracta d'una estructura circular de video, ja que s'inicia i acaba de la mateixa manera: Quan ha acabat l'estiu, el noi torna al port per agafar el vaixell i, al tornar a donar un glop, torna a apareixer les imatges inicials, com si s'hagues de repetir l'espot. D'aquesta manera, es relaciona amb el que diu l'eslogan: “Lo bueno nunca acaba cuando hay algo que te lo recuerdo” i aquest algo, es la cervesa que s'esta promocionant i que apareix continuament al llarg del curt.


Per acabar, apareix un primer plà del producte, i, seguidament, una imatge de nit del mar i l'eslogan d'Estrella Damm (i a sota, mediterraneament).

El text, en aquest cas i en aquest spot té la funció de connotar que durant l'estiu, el millor, el més refrescant i el que fara portar-te al millor ambient es consumir la cervesa Estrella Damm. La musica ajuda a donar aquesta sensació ja que és una cançó amb ritme i molt estiuenca, per tant, té la funció d'acompanyar però es molt important durant tot el curt.


L'anunci s'estructura en una successió de plans els quals mostren la història d'un jove que desembarca a l'illa de Formentera i allà, coneix a dues noies. L'anunci representa el transcurs del seu estiu, les emocions i sensacions que viuen. Segueix, com hem dit, una estructura circular ja que s'inicia i acaba al mateix lloc.


L'anunci està adreçat a un públic extens, no té cap tipus de restricció i pretén transmetre les ganes de que arribi l'estiu, i de què, consumint Estrella Damm, aquest serà molt millor. Ens dona uns valors de felicitat, d'alegria, de juventud i vitalitat, ganes de viure i de divertir-nos, gràcies a aquest producte.






ANUNCI GRÀFIC





Aquesta es tracta d'una imatge publicitaria, es tracta d'un anunci gràfic de la companyia de roba Benetton, característica per fer anuncis amb gran connotació.

En la imatge apareixen cinc ninots de fusta que ens recordarien al famós ninot de “Pinocho”, disposats de perfil com si estiguesin caminant cap a la dreta, i de peu. S'utilitza un plà sencer que enfoca als cinc elements en una composició clàssica, que ocupa ben bé la plenitud de la fotografía. Els trobem disposats, doncs, en un angle ¾. El fet de que estiguin de peu i amb una postura tant vertical, dona també una sensació de fermesa, de “superioritat”. La imatge es disposa amb horitzontal però el fet que estigui ofegada per cinc elements disposats verticalment fa que confongui la visió de l'aspectador.

El que és més important d'aquesta imatge són els codis cromàtics: Es juga amb cinc colors d'una gama càlida, per simular cinc races diferents, des de l'home més blanc fins al color més negre. Això es el que ens aportarà la connotació, ja que es tracta d'una imatge relativament senzilla tot i que hi apareguin cinc elements.

Pel que fa el text, ens trobem amb el logotip de la marca a la part inferior dreta de l'anunci: “UNITED COLORS OF BENETTON”. Apareix en una lletra mitja de manera que no destaqui molt en l'anunci i es permeti que l'ordre de lectura sigui primer pels cinc ninots principals. Per altra banda no trobem un eslògan, ja que aquesta marca no sol fer-ne, ja que deixa la seva connotació molt oberta a la ment de l'aspectador i això és per que el que pretén es impactar, que sigui una imatge que no et quedes inversemblant després de veure-la.

Pel que fa la connotació de la imatge, dels elements de la imatge se'ns deriva una clara connotacio antiracista, d'igualtat entre totes les persones independentment de quin tipus de raça pertanyi. En aquest cas, el text no té funció d'impactar, simplement hi ha un logotip, però es funció de la imatge la de transmetre una connotació, per tant no hi ha un text significatiu el qual es pugui establir una relació amb la imatge.

Pel que fa els recursos expressius s'ha utilitzat una personificació, el fet de donar vida a uns ninots i disposar-los en fila per tal de donar una sensació d'igualtat en tota la humanitat. També podem dir que utilitza el recurs de la comparació.

L'anunci s'adreça a qualsevol tipus de públic, sobretot a gent adulta, ja que busca provocar sensacions a l'aspectador quan el vegi, pretén impactar-lo i fer-lo pensar i reflexionar. En aquest cas, ens transmet clarament valors d'igualitat, antiracials, com molts altres anuncis que ha fet aquesta marca. També podriem, segons la interpretació de cada aspectador (ja que són anuncis totalment lliures d'interpretació), podriem trobar també una connotació en el fet que els personatges principals siguin Pinochos (els quals, menteixen) i no ninots de fusta normals. Pot tenir a veure amb connotacions de falsetat entre els paisos, o de totes les persones que es mostren en contra del racisme però que interiorment discriminen persones d'altres raçes. Són imatges que fan pensar i reflexionar l'aspectador i que no busquen tenir una sola connotació o interpretació.





















 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada